Abonneren  Inloggen

Internet nu belangrijkste medium in de VS

20 juni 2019

Amerikaanse consumenten besteden gemiddeld elke dag zo'n 12 uur aan mediaconsumptie. Het internet, en dan met name via smartphones en tablets, neemt daarvan ruim de helft van die tijd voor haar rekening - en inmiddels ook van alle advertentie-uitgaven.

Uit de recent gepresenteerde cijfers van de gerenommeerde media-analiste Mary Meeker blijkt dat in 2010 de gedrukte media nog zo'n 8 procent van de mediaconsumptie-tijd kregen, maar toch ook 27 procent van alle advertentiegelden. Dat is in 2018 drastisch anders: tegen nog 3 procent van de aandacht (kranten krijgen dagelijks 11 minuten, magazines 9 minuten) staat nu nog 7 procent van het budget. Ter vergelijking: 'mobiel internet' was in 2010 goed voor 8 procent van de mediatijd en 0,5 procent van het budget, terwijl dat inmiddels 33 procent van de tijd en het strijkt ook 33 procent van alle advertentiegelden op.